Okuluma dokunma:
“Bu sene 7. sınıfa başlayan oğlumun “İsmail
Tarman Ortaokulu” bir bağışçı tarafından yapıldı, Beşiktaş’ta başarılı bir ortaokul.
Bu sene öğrendik ki okulumuz kademeli olarak İmam Hatip'e çevrilecek, bunu
duyan veliler ve mahalle sakinleri İlçe ve İl Milli Eğitim Müdürlüklerine,
Kaymakamlık, Valilik, Belediye olmak üzere tüm mercilere başvuduk.
“Okulumuzun
dönüştürülmemesi için “Okuluma Dokunma” sloganı ile kampanya yaptık,
dava açtık, velilerimizden 970, toplamda ise 7.000 imza topladık ve okulun
önünde düzenli olarak masa kuruyoruz… Veli ve mahalle sakinlerinden oluşan 10
kişilik bir ekip Meclis’deki partilei Temmuz’daagünü ziyarete gitti.
“Beşiktaş
ilçesinde İmam Hatip Ortaokuluna ihtiyaç yok, ayrıca öğrencilerinin büyük
çoğunluğu Kağıthane ilçesinde oturuyor ve orada içerisinde İmam Hatip Ortaokulu
var. Kağıthane’deki normal okulların Teog başarıları düşük ve bu bölgedeki insanlar
İsmail Tarman’ı tercih ediyor.
Eğitim
hakkımız bize sorulmadan, emrivaki ile elimizden alınıyor.
Orhan Üstündağ
“Ülke bitti çocuğum…”
“İki
erkek cocuk annesiyim. İyi bir eğitim vererek çocuklarımızı büyütmeye
çalışıyoruz. Büyüğü iyi bir dereceyle bir proje okuluna yerleşti. Günlerdir
sıkıntı içindeyim. Devletinize güvenemezseniz, ordunuza güvenemeszseniz
çocuğunuzu nereye teslim edeceksiniz. Hatta paranız da yoksa bir özel okula,
yarı burs yarı paralı kapağı atamazsanız… Yada "ülke bitti çocuğum sen
kendini kurtar" diyemiyorsanız… Çocuklarımız deney tahtası gibi delik
deşik olup elimizde mi kalacaklar? Bizi temsil eden CHP de sadece lafta kalan
cılız icratlar içindeyse?
Zeynep Muslu
Bir
kavram: “Proje Okulu veliliği”
“Bir
proje okul velisiyim, artık Türkiyemizde böyle bir kavram var. Son zamanlarda
veliler sık bir araya geldik ve okul, proje, yasa, yönetmelik vs ile ilgili
edindiğimiz bilgileri paylaştık. Son günlerde yeni birşey öğrendik ki bizim
proje okulunda çok iyi şeyler de yapılmış, birkaç öğrenci Milli Eğitim
Müdürlüğü tarafından 1 hafta kadar, AB’den sağlanan fonlarla dışarıya
gönderilmiş.
“Gidenlerden
biri de okulun aile birliği başkanının kızıymış. Avrupa’ya gönderilen
öğrenciler kimmiş, nasıl seçilmiş, işin içinde kötü amaçlar, cemaatlar vs
olmasın merakıyla, öğrenci seçimi ile görevlendirildiğini açıklayan Müdür
yardımcısı hanıma sorulmuş. Öğrenci seçimi kriterlerini sorduklarında “Canımın
istediği gibi seçerim” demiş,
“Ha
bu arada okulumuzun öğretmenlerinin yarıdan fazlası gitti gitmesine ama tek
seçici müdür yardımcımız hanım koltuğunu büyük başarıyla koruyor.”
Nadiye
Karlıca
Mülakatla düşen ve çıkan puanlar
“Proje okulları ile ilgili yaşanan
mağduriyetleri dile getiriyor ve eğitimin bu ülkenin bir numaralı problemi
olduğunu yazıyorsunuz. Öğretmen adaylarının son dönemde yaşadığı birçok
haksızlık var. Önce sözleşmeli öğretmenlik denilen bir uygulama getirildi ve
kadrolu öğretmen alımı durduruldu, herhangi bir iş güvencemiz kalmadı. Hain
darbe girişiminden sonra kamuda yapılan ihraçlar neticesinde artan öğretmen
açığı dershane öğretmenleriyle sınavsız alımla kapatılmaya çalışıldı.
“Asıl
mağduriyetlerin yapıldığı nokta ise, öğretmenlik alımları için devreye sokulan
mülakat uygulamasıydı ve atamaların KPSS puanları gözardı edilip yalnızca
mülakat puanına bakılarak yapılacak olmasıydı.
“Türkiye'de
'mülakat'ın ne demek olduğunu herkes
adı gibi biliyorken, öğretmenlik gibi kutsal bir vazifenin buna alet edilmesi
içler acısıdır. 10-15 dakikalık bir süre zarfında insanların bütün hayatını
etkileyecek kararlar verilirken, kiminin puanı 20-30 puan yükseltildi,
kiminin 30-40 puan düşürüldü.
“Bu
kadar kısa bir sürede böyle kararlar vermek ve bu
kararların subjektiflikten uzak olacağını, adil olunacağını söylemek
abesle iştigaldir, bu yüzden mülakat sistemi hemen kaldırılmalı..
Gökhan Alaz,
Ağustos Ataması Mücadele
Platformu
16 Ekim 2016 Pazar / Bilim ve Siyaset – Cumhuriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder