Proje
Okulu Kabataş Lisesi’ne müdür yardımcısı olarak atanan İmam Hatip
öğretmeni Şakir Voyvot’un, Bolu
Gençlik adlı bir kuruluşta yaptığı konuşmadan medyaya yansıyan bölümü genellikle
“Bütün
okulları İmam Hatip yapma zamanı geldi” cümlesi oldu. Evet can alıcı cümle bu. Fakat hepsi değil.
Bu cümle, iktidarın yaşadığımız tüm eğitim
politikasını, tüm okulları imam hatibe çevirmenin arka planındaki fikri deşifre
ediyor. Bunu biliyoruz, bize yabancı değil, çünkü bu olayı yaşıyoruz. Fakat bu kişinin
fikri yapısı ve söyledikleri bunun çok daha ötesinde.
Şimdi konuşmasının kısa versiyonunu
dinleyelim:
“...evet
şimdi oradan çok daha öte noktalara gelindi. Artık bu memlekette neyi
bekliyoruz neyi ümit ediyoruz, diyoruz ki artık bütün okullarımızın imam hatip
okulu olması zamanı geldi. Bunu söyleyebiliyoruz değil mi.. Halbuki bir
zamanlar imam hatip okulu diye bir şey yoktu yani. Açtılar bir tane, insanlar
korkudan gidip kayıt yaptıramıyordu. Şimdi elhamdülillah dağı taşı dolduracağız.
Bunu kim yapacak, hükümetten de beklemeyelim, imam hatiplere sahip çıkmak yine
bizim görevimiz. Bir tane açmamız bir şey ifade etmiyor, imam hatip
öğretmeniyim ben yani, içerisinde okutulanlar yine aynı kitaplar, yani yanına
bir tane Kuranı Kerim dersi koyulmuş. Onun içerisindeki şuuru vermek, okul
saatinde yetmiyor; yani bu vakıflar ile oluyor yine. Her imam hatibin kapısında
Anadolu Gençlik çalışması olacak. Burada bakıyorum çocuklarımıza Anadolu Gençlik
teşkilatımızı kurduk elhamdülellah, o teşkilattaki çocuklar..”
Yalan
üzerine kurulu
Adam öğretmen. Baştan sona yalan üzerine
kurulu bir konuşma yapıyor. Bir dizi palavra ve dinleyenler de herhalde
inanıyor, hatta ne güzel konuştu, ne doğru şeyler söyledi diyorlar.
İmam hatipten Kabataş Lisesi’ni “Projelendirme”
kapsamı içinde atanan Voyvot, Proje Okulu’nun ne menem bir şey olduğunu ve
içeriğinin nelerle doldurulacağını da açık seçik anlatıyor. Şüphesiz ne amaçla
atandığını da: Kapsam: imam hatipleştirme..
Adam yalan söylüyor: Bir tane imam hatip
açılmış Türkiye’de, ona da korkudan öğrenciler gönderilmiyormuş. Hangi
Türkiye’den bahsediyor? Güle oynaya bu nutukları atmadan, daha kendisi doğmadan
yer gök imam hatiplilerle dolmuştu!
İmam hatipte okutulan nesnel dersleri de
sevmiyor. Bir tane Kuran dersi konmuşmuş. Yapılması gereken, dünyevi bilgilere
ait ne varsa, tümünü çöpe atmak herhalde..
Kimin
ve neyin temsilcisi
Adam, İslam ülkelerinin içinde bulunduğu
zavallılığın, sürüngenliğin, yoksulluğun, güdülmüşlüğün temsilcisi adeta.
Birbirini boğazlayan, çağdaşlık, demokrasi, insan hak ve özgürlükleri,
zenginlik- refah üretemeyen 1,5 milyarlık İslam dünyasının yüzde 99’ü bu
gibilerle dolu.
Şimdi Voyvot’lar sarmış her yanı, milli
eğitimi, tüm okulları, toplumu...
Ülkemizi Ortadoğunun birbirini yiyen
ülkelerine dönüştürmek için çalışıyorlar.
Bu imam hatip okulları da konuşmasından
anlaşıldığına göre işe yaramazlar.
Bu nedenle, ülkenin, gençliğin, toplumun
işini bitirmek için, vakıfları, Anadolu gençlik çalışmalarını da okulun
kapısında nöbete dikiyor!
Okullarda kim, hangi veliler bu kişilerle
işbirliği halinde, çok merak ettim.
17 Ekim Pazartesi 2016 Bilim ve Siyaset Cumhuriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder