Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

20 Aralık 2014 Cumartesi

Tarihi Çarpıtma Programları.. Profesör Olmuş Ama… İnönü ve Harf Devrimine Bir Çarpıtma Daha

CBT Gündem, Sayı 1448, 19 Aralık 2914

Adam eğer bir konuya girerken konuşmasının başında şu sözleri dile getiriyorsa ne dersiniz: 
“..yalan söylemenizin anlamı yok, önce şahsiyetli olacaksınız.. Latin harflerini destekleyebilirsiniz, Osmanlı yazısına da karşı olabilirsiniz.. Ama şahsiyetinize yazık, yaşınız var başınız var, prof. ünvanı ile kadro almışsınız, aydınsınız şusunuz busunuz.. .”
Öff ki öf, dünyanın en büyük gerçeği büyük bir kanıtla, kararlılıkla diye getirecek diye beklersiniz. Başkalarını yalan söylemekle, gerçekleri çarpıtmakla suçlayacak ve en büyük gerçeği kendisi açıklayacaktır.. Herkesin bildiği bir gerçeği, okumuş yazmışların bilmemesine daha baştan giydirmektedir..
Osmanlıca üzerine konuşmakta, “derin bilgisini” sergilemektedir. Konu Harf Devrimi’ne gelince, nedenini açıklamaya hazırlanmaktadır.
***
Eğitim Bir Sen isimli, iktidarın köktendiniciliği eğitime sokmak için kullandığı sendikanın yöneticisinin, Habertürk’te yaptığı çarpıtma üzerine gazetede yayınlanan yazım üzerine Nazmi Kal, Prof. Mehmet Çelik isimli bir “Prof.”un da aynı çarpıtmayı Ülketv’de yaptığını haber verdi.. Ben de arşivine girdim televizyonun ve söz konusu konuşmayı pür dikkat dinliyorum..
Programın adı Sıradışı Tarih.. Turgay Güler isimli moderatör yönetiyor.. Başını sallayarak araya girerek destekliyor Çelik’in her söylediğini.. Anlaşılan  M.Çelik sürekli konuklarından.. “Derin bilgisiyle” izleyicilerini aydınlatıyor, daha doğrusu, bu konuşmayı dinledikten sonra ancak tarihi çarpıtarak halkı yanıltıyor, diyeceğim..
Yukarıda alıntıladığım, herkesi önce bir güzel sopaladığı girizgahından sonra, aaa baktım, internet sitelerinde dolaştırılan ve Eğitim Bir Sen’cinin de Habertürk ekranlarında söylediği yalanları olduğu tekrarlamaz mı!?

Harf Devriminin amacını İnönü’ye mal ederek anlatıyor sıradışı tarihçi, Özetle:
“İsmet Paşa’nın Cumhuriyet devrimine bağlılığından kimse şüphe edemez. 27 yıl cumhuriyeti yönetmiş.. diyor ki ‘bunun sebebi bu milleti dinden koparmaktır, bunun için yaptık harf devrimini..’ Bunu kendi yazdığı hatıratında söylüyor.. Başkası söylemiyor, kimse naklen anlatmıyor, bizzat  kendi hatıratında yazıyor.. İnönü diyor ki, ‘maksadımız kütüphanelerde tonlarca kitap var bu kitapları okuyamasın yeni nesil, bunun önünü kesmek istedik, bunun için harf devrimi yaptık..’ Yani Batılılaşmak için din engel olarak görülüyor.. bundan koparmak için de Harf Devrimi’ni yapıyorlar, diyor ki ‘eski eserleri tamamen kontrol altına alacağız, istediğimizi bastıracağız’..
***
Pes dedim adama.. İnönü’nün böyle bir açıklaması hatıralarında yok.. Burada yinelemek istemiyorum. Gazetede yayımlanan yazıma bloğumdan ulaşabilirsiniz: (http://orhanbursali.blogspot.com.tr/2014/12/ekranda-inonu-uzerine-bir-yalan.html). Ama bu kişinin tarihçiliğini nasıl bir yalanın üzerine inşa ettiğini görüyoruz. Diyelim ki adam İnternette görmüş, sözleri gerçek sanmış bunun üzerine konuşuyor.. Kabahat onun mu yoksa onu aldatanda mı..
Yahu tarihçisin, demek İnternet’de dolaşan herşeyi, doğru mu yanlış mı hiç incelemeden, İnönü’nün hatıralarını bizzat okumadan, alıp sözde tarihçiliğine maydanoz yapıyorsun. Anlaşılıyor ki, prof. unvanı var, kadrosu var mı şu sıralarda emekli mi bilmiyorum, ama yalan anlatmayı marifet sayıyor. Başkalarını suçlayarak hem de.. Umarım öğrencisi falan yoktur.. “Sıradışı Tarih” adlı programın içeriğinin de aslında “tarihi çarpıtmak amacıyla kotarılmış bir “yalan tarih” olduğu anlaşılıyor..
Şimdi programdaki resmini veriyorum:



“Sıradışı Tarih”, 13 Aralık 2014, İnönü ile ilgili yalanı 20.dakikada başlıyor. Adresi: www.siradisiprogrami.com/1089-siradisi-tarih-ulke-tv-–-13-aralik-2014-prof-dr-mehmet-celik.html#.VJAYlVqtvpA

***
  


Okur Notu, Prof. Çoşkun Özdemir:

Halide Edip hanım, ödül jürisi üyesi olduğu zaman kitaplar arasında  “Şu kitap birinci, gerisini siz tayin edin” deyip odayı terk edermiş. Bunu Haldun Taner’den dinlemiştim.  Derste soru sordurmadığını da Talat Halman’dan öğrendim. Talat Halman Çok müstesna bir insandı. Binbir meşgalesi arasında benim Kas Derneği ile ilgilenip destek verecek kadar.”
***

Gelecek Cuma yeniden birlikte olmak üzere, sevgiyle kalın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder