Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

6 Mayıs 2011 Cuma

Kılıçdaroğlu ile Malatya’da, Muş’ta, Elbistan’da


 Seçim İzlenimleri
Ne gemin oldu ne villan- Bir oyunu iyi kullan”.. Malatya’nın büyük yeni miting meydanı dipdiri, yerinde duramıyor.. Büyük bir kalalabık... “Dünyanın en zengin başbknı sen, çocukları köşeyi dönen sen... sen nasıl kaynak nereden bulacaksın diye bana sorabilirsin, hangi cesaretle..  Hortumlar AKP Genel merkezine bağılı, onları keseceğiz.. ” Kılıçdaroğlu sert. “2004’de Malatya’da 1285 boşanma davası vardı, bugün 11.446.. 2002’de Malatya’da 3 icra takip bürosu vardı, bugün 7..” İki rakamla, Türkiye’de yoksulluğun, işsizliğin boyutunu anlatıyor...
***
Muş, Kars’tan daha canlı, hareketli! Doğrusu beklemiyordum! Türkiye’nin sosyo ekonomik açıdan 81. ili! Büyük bir kalabalık, 6 bin kişi var, bazılarına göre 10 bin.. Pankartları okuyorum: “Halka gelince din iman- Çocuklara gemi liman”.. “Karaoğlan tarih yazdı, Kalpazanları tarih yargılayacak”.. “Alın size lekesiz alın- AKP’liler siz de örnek alın”.. “Kaynak soruyorlar- Hazinemiz insan..”
Evet, AKP’liler ve yandaş veya kafasıkarışık ekonomistler de sık sık bu soruyu sorar... Kaynağını açıkla! Ben de hep gülerim! Hazineyi kontrol eden bir iktidara kaynağını açıkla demek, komik geliyor bana! Hazine’nin kaynaklarını, devletin gelirlerini, vergiyi bakanlıklara vb bölmüyor musun, oraya beş buraya dört, oraya 10 buraya bir, şuna da sıfır...
Geliri olmayan yoksul ailelere Aile Sigortası projesi için gerekli parayı da, bir kalem olarak saptayacaksın, hazineden ayıracaksın: Yoksulların payı olarak! Usulü nasıl olur, bilmem, bulursun yaparsın! Yol yapımına, ıvır zıvıra ve istediğin herşeye hazineden harcama yapıyorsun da, yoksullara neden hazineden payını ayıramayacak mışsın! O çok bilenlerden biri bana bunu açıklasın!
Celal Şengör arıyor, Halk TV’de Kars mitingini izlemiş, “Anam rahmetlik oldu, baba mı aldım da geldim” pankartını çok sevmiş, diyor ki, Kılıçdaroğlu’na söyle, o lafı yazanları Aydın mitingine gönderiyorum, bütün harcamaları benden..
Kılıçdaroğlu mitinglerinde valileri, kaymakamları uyarıyor ve hükümetin adamları gibi davranmalarını eleştiriyor: Yandaş yok, vatandaş var diyor, 3 makam TC bayrağını taşır, Cumhurbaşkanı, Büyükelçiler ve valiler, bunlar devleti temsil ederler, siyasi partilerin adamları değildirler...
Muş’a da ilk kez CHP Genel Başkanı geliyor! Kılıçdaroğlu’nun yüzü gülüyor. Bir Muş’lu ilk kez bir umut doğdu içimizde, diyerek duygularını dile getiriyor. Örgüt yıllar sonra büyük bir inançla halka dokunmaya başladı. CHP yeni bir geliştirme çabasında! Muş havalanında karşılayanlar arasında Ali Topuz’u görüyoruz. Meclis’deki bütün milletvekilleri bölge bölge bütün Türkiye’ye aralarında bölüşmüşlerdi. Topuz Muş ve çevresinden sorumlu olanlardan biriydi. Kılıçdaroğlu “iyi çalışmış” diyerek takdirlerini belirtiyor. Milletvekili adaylığına başvurmadı Topuz için, Genel Başkanın yorumu “işte sıkı bir partili..”
Malatya’ya geçiyoruz akşam.. Durmadan otobüsle Elbistan’a hareket ediyoruz. Maraş, Malatya adayları otobüste.. Genel Başkan Yardımcısı Gülsün Bilgehan da Malatya’da, otobüste sohbet ediyoruz. Fransa’dan yeni geldi, soykırımi reddedenlere Fransa’da ceza verilmesini öngören dünyanın zırvası yasa tasarısının reddinde katkılarda bulundu. Malatya’da ev ziyaretlerini anlatıyor.. Durumu nasıl görüyorsun diye soruyor.. Genel bir değerlendirmeyi sonra yazacağım..
Kılıçdaroğlu, Afşin Elbistan’da madende göçük bölgesine gidiyor, bilgi alıyor yetkililerden, Göçükte 9 madenci yatıyor hala, ailelerini ziyaret ediyor.  Seçim bürosunun açılışı, Elbistan’da mitinge dönüştü, 5 bin kişi kadar en heyecanlı topluluklardan birini gözlüyoruz. Kadınlar, genç kızlar, anneler... Elbistanlı besicilerin “İthal et değil, ithal oy al” pankartını okuyan Kılıçdaroğlu, “80 yıllık Cumhuriyet tarihinde hiç bir hükümet et ithal etmedi.  Angus inekler getiriyorlar, üreticiyi perişan ediyorlar, diyor. Hayvancılık perişan. Ortalık, Tayyip gidecek Kemal gelecek, sesleriyle inliyor. Kitle, Kemal beyi çoşturuyor:
Kul hakkı yiyip din iman satanların maskelerini indireceğiz.. Diyor ki Recep Bey, ben SSK emeklisiyim.. SSK emeklisi olup dünyanın en zengin başbakanlardan biri nasıl olunuyor? İçinizde emeklilikten zengin olan var mı? Ona çağrı yapıyorum, benim SSK müdürlüğüm ikide bir dilinde.. Gel TV’de konuşalim, benim karşımda efelen...
Maraş, 1980’lerden sonra, muhafazakarlığın cenderesine girmiş. Büyük göç veriyor, binlerce aydın insan daha iyi yaşayacakları bölgelere göç edince, köyler ilçelere ve kentlere iniyor. Köylerden göç alan Maraş merkezde 19 dini vakıf olduğunu öğreniyorum, milletvekili adayları diyor ki “Belediye Başkanlarını onlar belirliyor..” Maraş, son seçimlerde oyların yüzde 70 ve üstünü aldığı 4 ilden biri.. Ama bu oran referandum’da ve yerel seçimlerde azalıyor.. CHP iki milletvekili umuyor.
---6 Mayıs 2011 / Bilim ve Siyaset- Cumhuriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder