25 Eylül 2011 Pazar

Hapishane’de Savaş Oyunu


Libya’nın kaç uçağı vardı? Merak ettim, çünkü Kaddafi’ye dünyanın savaş uçaklarını satmışlardı! Sonra ne oldu? Satanlar, o uçakları anında imha ettiler!
Topluca! Belki de hiç bir havalanamadı! Havalansa ne olacaktı ki!
***
Libyanın 12 Fransız Mirage, 150 Rus MİG, 57 çeşitli savaş uçağı vardı. Bir o kadar da eğitim uçağı; 60 adet çeşitli nakliye uçağı.. tanker uçakları.. 35 kadar nakliye helikopteri; 60 saldırı helikopteri; onlarca ve tonlarca hava savunma sistemleri...
NATO uçakları bir vuruşta saldırı-savaş uçaklarını, herhalde diğerlerinin de hepsini yoketti!
Tanklar (800 adet), toplar, balistik füzeler, paletli araçlar, obüsler, anti tanklar, onlarca hava savunma sistemleri, tonlarca uçaksavarlar...
Şüphesiz donanması da vardı, denizde kıyınız olunca, donanma da kuruyorsunuz ya!
***
Kim hangilerini vurup yoketti bilemem, örneğin Fransız savaş filosu herhalde öncelikle Mirajları vurmuştur. Fransız silah sanayisine yeni Miraj siparişleri gelsin diye.. 
 Libya’nın tüm askeri gücünü yokeden NATO ülkeleri, şimdi Libya’daki yandaş hükümetlerinden gelecek silah siparişlerini beklemektedir. Libya, eh yani artık gidip Rusya’dan uçak silah falan almayacağına göre, ABD silah sanayi de devrededir!
Savaşlar, silah sanayilerine durmadan yeni iş alanları açıyor..
Libya’nın yokedilen silahlarının dolar cinsinden tutarı nedir?
Düşünsenize, Libya, sıfırdan savaş makinesi kuracak, çok değerli petrollerden önemli bir kısmı onlara akacak...
Batı silah sanayi, NATO’nun yoketmesi gereken başka ülkeleri de gösteriyordur.
Libya gitti, sırada kim var demeyin: Öncelikle Suriye! Erdoğan ile Obama bu konuda anlaştı! Suriye ordusunun ne kadar silahı varsa, hepsi yenilenecek demektir.
Suriye Ordusu tepeden tırnağa Rus silahlarıyla donatılı. 240 modern savaş uçağı var. 3700 Rus tankı var. 2600 top, 5000 personel taşıyıcı araç, 90 saldırı helikopteri, 110 nakliye helikopteri, 300 kadar balistik füze.. 
Kaç milyar dolara, Suriye silahlı kuvvetleri inşa edilir!
Obama’nın ve diğerlerinin gözleri parlıyordur! Üstelik, Suriye’ye Batı kuklası birileri geleceği için, Rusya’nın elinden bir silah pazarı da kapılmış olacaktır!
***
Bizim 22 Amiral Hasdal’da, herhalde, Doğu Akdeniz’de İsrail’le bir kapışma olursa diye, savaş senaryoları üzerinde çalışıyorlardır. Donanma’da 33 Amiral kalmış. Bence onları da Hasdal’a kaydırıp, Deniz Kuvvetleri Karargahını bütünleştirmek gerekir, eğer Hasdal’ı Deniz Kuvvetleri kometanlığına götüremiyorsanız böyle yapın, pratik olur..
Peki bizim hava kuvvetlerimiz? Merak ettiğim, içerideki havacı generallerin sayısı değil, hava kuvvetleri uçakları.
Olmaz ya, diyelim ki, Başbakan Erdoğan’ın “İsraille gerekirse savaşırız..” sözü ciddiye bindi!
Uyarıyorum buradan, eğer İsrail bunu ciddi bir tehlike görürse, yapacağı tek şey, hava kuvvetlerine baskındır!.
İsrail savaşta olan bir ülke! Bizim savaş uçakları nerelerde hepsini biliyordur.. Sadece İsrail değil, Amerikalılar, NATO..
Vallahi ani bir baskınla, savaş uçaklarının yerlerinde yeller eser!
Ne yapacağız, Karadan, Suriye, Lübnan vb üzerinden İsrail’e yürüyüşe mi çıkacak ordumuz!?
***
Şimdi gerçekten soruyorum: diyelim ki güçlü bir düşman, ani baskınla, bizçim hava kuvvetlerinin yüzde kaçını imha edebilir?
Cahilliğime verin, öğrenmemek ayıp..
Hz. Muhammed ne demiş: İlim (bilgi) Çin’de de olsa gidip alınız.. Acaba bu sorunun yanıtını Çinliler bizden daha iyi bilebilir mi?
Bir soru daha:
Bizim hava kuvvetlerini yeniden yapılandırmamızın maliyeti ne kadar olur?
Bugün, pazarlık yazalım dedik.. Şöyle hafif konulara girdik
Bu magazin soruları, başımı belaya sokar mı, dersiniz!?
--25 Eylül 2011 / Orhan Bursalı – Cumhuriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder