Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

10 Haziran 2013 Pazartesi

Sosyal Medya ve Kamuoyonu Saptırma


Bugünkü dergimiz her zamankinden daha harika! Neredeyse herkesin herşeyi okuyacağı, herkesi ilgilendiren seçkin yazı ve makaleler.. Sanal dünyada sahte isimlerle hemen her konuda kamuoyunu saptırma faaliyetlerini anlatan kapak yazımıza dikkatinizi çekeriz! Özellikle siyasi alanda, seçim zamanı yapılan sahtekarlıklar, önümüzde aylarda bizi çok uğraştıracak.. 
AKP’nin 2007 yılında “internette kılcal damarlarda geziniyor gençlik kollarımız ve bunun da meyvesini topluyoruz” benzeri açıklama, bu kılcal damarların ne olduğunu ve kamuoyunu nasıl saptırdıklarını net gösteriyor, Müjde Bilgutay’ın incelemesi ..
Tabii bu bağlamda, Gezi Parkı Direnişçilerine, Sosyal Medya Toplumun Baştacıdır, Kentler Kent Hakları ve İklim Değişikliği yazılarına da dikkat çekeriz. Günün anlam ve önemine ilişkin olarak!
Yaşam Mutluluğu üzerine yapılan küresel araştırmanın sonuçlarını Reyhan arkadaşım ayrıntılı olarak derledi.. Komplo teorilerine kolayca neden ve nasıl inanıyoruz konusu da, da büyük ilginizi çekecektir..

ÜNİVERSİTELERDEN DESTEK VAR

Taksim Gezi Parkı’na vahşice saldırı üzerine Türkiye çapında yaygınlaşan iktidar ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan aleyhine gösterilere üniversitelerden destek var. Medyada seslerinin fazla çıkmadığını bildiğimiz için, burada, kendi dergilerinde açıklamalarına yer vermek istedik..
Üniversite Öğretim Elemanları Dernekleri olarak 8 imzalı ortak açıklamada şöyle dendi: “Üniversite Öğretim Elemanları Dernekleri olarak, Taksim Gezi Parkı eylemleri sonrasında polisin 1 Haziran günü Taksim’den çekilmiş olmasını ve barışçı gösterilere olanak sağlanmasını olumlu karşılıyoruz. Ancak aynı anlayışın ülke çapında hakim olmadığını, gençlere, öğrencilerimize, her kesim, yaş ve görüşten çok sayıda protestocuya polis tarafından son derece ağır bir şiddetin uygulanmakta olduğunu görmekten büyük kaygı duyuyoruz.
Bu şiddeti izledikçe kendilerinde polisin yanında yer alarak şiddeti yaygınlaştırma görev ve yetkisi varsayan bazı kişilerin ortaya çıkmakta olması, tüm ülkenin barışı için çok ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Hükümeti derhal ülke çapında barışçı protesto eylemleri karşısında uygulanan polis şiddetini durdurmaya davet ediyoruz.”
İmzacılar: Akdeniz Üniversitesi Öğretim Elemanları Derneği, Çukurova Öğretim Elemanları Derneği, İnönü Üniversitesi Öğretim Üyeleri Derneği, Orta Doğu Öğretim Elemanları Derneği, Samsun Akademik Elemanlar Derneği, Tüm Öğretim Elemanları Derneği, Üniversite Konseyleri Derneği, Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği
***
Bu arada Boğaziçi Üniversitesi’nde 250’ye yakın öğretim elemanı da şu açıklamayı yaptı: 
Biz, aşağıda imzası olan Boğaziçi Üniversitesi öğretim elemanları, Taksim Gezi Parkı'nın yok edilmesine karşıyız. Ağaçlarını korumak isteyen kentlilere uygulanan akıl dışı şiddeti kınıyor, yıkım faaliyetinin derhal durdurulmasını talep ediyoruz.
***

Okurumuz Mehmet Satılmış’ın fotoğraflarla feryadına burada yer vermek zorundayım : “Dün gözlerim yaşararak ikinci köprü ile üçüncü köprü yolunu birbirine bağlayacak olan Çekmeköy'ün kuzeyinindeki Alemdağ'ın arkasındaki dağdaki 3 yıl önce başlayan ve bugüne kadar çaktırmadan devam eden ve şu an resmen başlayan ağaç katliamı ve bağlantı yolu çalışmalarını gördüm. Kesilen genç ve yaşlı çam ağaçlarının sayısını onbinlerle ifade etmek istiyorum.”
**
Gelecek Cuma yeniden birlikte olmak üzere.. Güzel bir ülke ve toplum için herşey

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder