Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

28 Şubat 2012 Salı

CBT:1300. Sayımızla İlgili Mesajlar


Alıştığımız sayfa düzenimizde değişikliği bir yadırgadık, sizler yadırgamayın! Üçüncü sayfamızı bir yıl boyunca ilana verince, yer değiştirmek zorunda kaldık. En başta Doğan Kuban hocamdan özür diliyorum, sayfası yer değiştirdi, görselliği düzenleyen arkadaşlar, itirazlarıma rağmen, derginin editör sayfasının önlerde olmasının zorunluluğunda israr ettiler! Celal Şengör de bir sayfa arkaya kaydı!
Bu hafta, 1300’üncü sayımızla ilgili gelen pek çok mesajdan bazılarına yer verip, haftayı kolay geçirelim!
***
Ülkemizde böylesine kaliteli eğitim ve  araştırma ile ilgili güncel sorunların tartışıldığı, bilim ve teknoloji alanındayeniliklerin okuyuculara aktarıldığı bir dergiyi aksatmamadan 26 yılda 1300 sayı yayınladığınız için candan kutluyorum. Size ne mutlu! büyük bir kaynak eser oluşturdunuz. Son günlerde politik tartışmalarda da ses getiriyorsunuz. diğer değişle bilim ve politikayı birlikte yürütüyorsunuz.
Benden pek duymuyorsunuz, birkaç yazım değişik dergilerde yayınlansa da konferans ve kongreler dışında artık zülfüyare dokunmuyorum. Emekli oldukrtan sonra 3 doktorantımın yönetimini sürdürmüştüm, biri 2010, biri 2011 de sonuncusu da 30 Ocak 2012’de tamamladı… Rahat, gönlümce okuyor, yazları meyve sebze yetiştiriyor, geziyorum.
Prof. Dr. Mehmet Doğan, dogan@hacettepe.edu.tr
***
Bilim ve Teknoloji Dergimizin çeyrek yüzyılı bulan aydınlığı, bilim ve kültüre tuttuğu çağdaş ve büyük ışık sizin ellerinizde büyümüş ve gelişmiş, örneği bulunmayan bir büyük başarıya ulaşmıştır.
Bu başarının özellikle günümüz için ayrı ve çok özel bir önem ve değer taşıdığı, eğer o ışıktan bir korkusu yoksa, her gören göz, düşünen her kafa için çok açıktır. Zaman zaman benim de yazılarıma lütfedip yer verdiğiniz için ayrıca özel bir gurur ve mutluluk duyduğum Dergimizin 1300. sayısını, 26. yaşını, sizi ve emeği geçen herkesi yürekten ve tüm içtenliğimle kutluyorum. Işığınız hiç sönmesin, aydınlığınız hep yaşasın.
Erdoğan Yılmaz, Eğitimci, Kültür Okulları Eski Genel Müdürü,
***
Öncelikle yöneticisi olduğunuz dergini böylesine büük bir  yayın sayısına ulaşmış olmasını kutlarım. Emeğinizin azımsanamayacak değerde olduğu açık. Bininci sayıda kongre yaptığınızdan ve belki de her yıl tematik toplantılar yapma ve bu konuda önerilere açık olduğunuzdan bahsettiniz.
Tematik toplantılar fikri çok yerinde. Yıllık toplantıların katılım sorunu yaratma endişesi ile, bienal gibi iki yıllık toplantılar halinde olması, temaların bir kaç yıl önceden belirlenmesi yerinde ve verimli olur. Cocuk cerrahisi uzmanı bir hekim olarak katkıda bulunabilecegim alanlarda (fikirden gerçekleştirmeye kadar, ki fikir herkeste çoktur biliyorum ) her türlü bilimsel toplantıyı destekleyebilirim.
Dr Fatih Akbıyık
***
CBT'de üniversite kökenli değişme ve gelişmelere, konulara göreceli olarak daha ağırlıklı olarak yer veriliyor, buna karşılık kamu araştırma kuruluşlarında süregelen çok boyutlu yıkımlara, yanısıra, bu kuruluşlarda gerçekleştirilen araştırma çalışmaları ise hemen hemen hiç değini konusu yapılmıyor. Oysa, öteki alanlardaki yıkımlar, bir bakıma daha yakıcı biçimde kamu araştırma kuruluşları ve hizmet alanında da yaşanıyor. Öyle ki, son KHK'larla bu kuruluşların da etkinliklerini "piyasa odaklı", ağırlıkla da hizmet satıcı bir düzende yürütmeleri hedeleniyor.
Buna karşılık kamu kuruluşlarının çoğu AB, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler destekli araştırma projeleri, kendilerine bağlı onlarca araştırma kuruluşunun barlığına karşın üniversite, artık çoğu ticarileşmiş "sivil toplum kuruluşlarına" yaptırılıyor vb. Açıktır ki, bu türden yönelimler, bu kuruluşların yıkımına, özellikle de bu kuruluşlardaki araştırmanların dönüşümüne, dolayısıyla da kamusal kaynakların savurganlığına yeni boyutlar kazandırıyor. 
Temelde bu kuruluşlardaki araştırmanların edilgen tutumlarıyla da beslenen bu durumun tartışma konusu bile yapılmamasının CBT gibi bir dergi-gazete (ya da gazete-dergi) için de önemli bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Tasarladığınız etkinlik kapsamında kamu araştırma kuruluşlarındaki durumun çok yönlü sorgulanacağı bir "dosyanın" hazırlanmasını öneriyor; hazırlanacak olması durumunda da, gereksinme olduğunda bu doğrultudaki çalışmara gönüllü olarak katkıda bulunabileceğimi bilginize sunuyorum.
Yücel Çağlar
***
Cumhuriyet Bilim Teknoloji dergisinin 1300 sayısına ve 26. yıla ulaşması nedeniyle sizi içtenlikle kutluyorum.  Evimize düzenli günlük gazete alınmazdı; ama ben Lise 1’den beri (1953) Cumhuriyet’in aksatmadan abonesi oldum. O sıralar Yaşar Kemal’in İnce Memet’ini, kupürler halinde kesip biriktirerek yaz tatilinde arkadaşlarıma okudum ve okuttum.
Cumhuriyet Bilim Teknoloji çıktığında Ali Sirmen gibi 2-3 yıllık bir ömür biçmemiştim. Çünkü daha önce TÜBİTAK tarafından yayınlanan benzer adlı bir dergi vardı. Onu izliyordum, hiç tatmin edici bir düzey göstermiyordu. Diğer bir kutlama da “10 yıldır AKP” kitabınızdan dolayı… Önceki kitaplarınızı da biliyorum. Ancak bu, tam bir “başucu kitabı”, benzersiz bir “belgesel.
Prof. Dr. Tümer Uraz  
***
Sayı 1300 olmuş. Kutlarım. Zaman nekadar hızlı geçiyor.. Bir süre Gazeteyi ve Dergiyi biriktirdim. Sonra hiçbir yere sığmaz oldular. Neyse imdadıma Cumhuriyet arşiv yetişti. Size bir 1300 daha yayınlamak nasibolsun. Biz de görebilelim.
M.Doğan Kantarcı
***
Gazetemizin CBT ekinin binlerce sayılara ulaşması en büyük arzumuzdur. Bu nedenle de emeklerinize teşekkür ederiz. Ben herkese içtenlikle öneriyorum. Her yıl,  kongre düzenlenmesi fikrine ben de katılıyorum. Yararlı olacağına, her kesimden, ilgi göreceğine de inanıyorum.   .
Turgut Özeke
***
Daha nice verimli 26. Sayılarınıza erişebilmeniz dileğiye
Dr. Nezihi Onaran
***
Gelecek Cuma yeniden irlikte olmak dileğiyle.. 
Cumhuriyet Bİlim ve Teknoloji, Gündem, Sayı 1301, 24 Şubat 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder