Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

1 Ekim 2016 Cumartesi

Eğitim, veliler, öğrenciler, okullar kasabın bıçağı altında Proje Okulları: Veliler sahipsiz ve feryat figân, CHP sus-pus

Proje okulları üzerine salı günkü yazıya ülke çapında gösterilen büyük ilgi, eğitimin bu ülkenin en önemli, tabanda hatta şu sırada bir nolu konu olduğunu gösteriyor. Medya ilgisiz. CHP soru önergesi vermekle yetiniyor. Eğitim tamamen iktidarın dinci yapılaşmasının bir aracına dönüştü. Mesela İstanbul’da bazı ilçelerde ya bir ya iki tane normal lise kaldı, hepsi korkunç bir hızla imam hatipleştiriliyor. CHP aman bana dinsiz imansız derler derin korkusu içinde..
Sahipsiz ve örgütsüz ana babalar feryad figân mektuplar gönderiyorlar. Önce bu mektuplardan örnekler..

Öğrencinin gözyaşları
Kızım Haydarpaşa Lisesi son sınıfta. Köklü ve başarılı öğretmenlerin ileriye taşıdığı bir okul. Türkiye’nin yüzde 2'lik dilimine girmiş öğrenciler gidebiliyor bu okula. Öğrendik ki, bu yıl proje okulu olmuş. 2 yıl önce ilk icraat müdür değişimi oldu. Yeni müdürün ilk icraatı da veli-öğretmen toplantısında bir vakıf üniversitesinin, Süleyman Zaim Üniversitesi tanıtımını yapılmasına izin vermesi oldu. Tanıtımın daha ilk dakikalarında, veliler olarak tepki gösterdik ve gösteri yapılamadı. O gün umutlandım; hala bizim gibi insanlar çoğunlukta bu okullarda diye.
Görüyoruz ki, bizim gibi Atatürkçü ailelerin çocuklarının ayağını bu okullardan tümüyle kesmek üzere Proje Okulu icadını devreye soktular. Okulun ilk haftası kızım, öğretmenlerin tamamına yakının gideceğini gözyaşları içinde açıkladıklarını, ağlayarak anlattı. Benim ise öfkem boğazımda düğümlendi, hala geçmedi... Öfkemiz, üzüntülerimiz, endişelerimiz günden güne artıyor. Hala umut var demek istiyoruz, en azından çocuklarımıza, ama olmuyor...”
  
 Lafa bakın: “Devlet büyüktür..”
Biz İzmir’de yaşayan bir grup veliyiz, Çocuklarımızın gittikleri okullar 2 yıl önce proje okul olarak ilan edilmişti. Kendi kendimize bu neyin projesi acaba sorduk. Ama bu eğitim-öğretim yılında öğrendik: Okulumuzun öğretmenlerini dağıtma projesiymiş.
Bu okullara öğrenciler sınavlarda yüksek başarı kazanarak girdi. Bu öğretmenler de zamanında sınava girmiş ve alanlarında yüksek lisans veya doktora yapmış öğretmenler. Okul müdürümüz, “devlet büyüktür, gidenin yeri boş kalmaz, dersler aksamaz” diyor.”
 Daha onlarcası…

155 Proje Okulu
 Bu arada CHP Grup Başkanvekili Levent Gök açıklama yaptı: “6528 sayılı Kanun (Dershaneler Kanunu) geçerken AKP milletvekilleri ülke genelinde 10-15 civarında Proje Okulu olacağını, bunlarında kadrolarının Bakan tarafından belirlenmesinin bir sakıncası olmadığını belirtmişlerdi. Bu süreçte, illerdeki en gözde okullar Proje Okulu yapıldı ve sayıları 155’e yaklaştı. Bu okullarda yaklaşık 7 bin öğretmen görev yapmakta.”
Gök: 1 Eylül 2016’da Millî Eğitim Bakanlığı Özel Program Ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği’ni yayımladı. Yönetmeliğe sendikalar dava açtı. 19 Eylül’de yönetmeliğe bağlı yayınlanan genelgede bu okullarda 8 yılını dolduran öğretmenlerden, zorunlu olarak tayin istemeleri talep edildi.

7 bin yandaş öğretmen atanacak
Açıklama özetle: Eğitim Öğretimin başlaması ile Proje Okullarındaki öğretmenlere tayin istetilmesi Yönetmeliğin 12 nci maddesine aykırıdır. Bu engeli aşmak için yönetmeliğe geçici bir madde eklendi, sadece bu yıla mahsus eğitim öğretim dönemi içerisinde de tayin yapılabilmesinin önünü açtı.
AKP Proje Okullarının içini boşaltıyor. Nitelikli okullara Bakan onayı ile yaklaşık 7 bin öğretmen, 500 yönetici bu okullara atanacak. Eğitim öğretim başladıktan sonra yapılacak olan öğretmen değişiklikleri, pedagojik açıdan doğru değil. Öğrenci, veli ve öğretmenlerin bu okullarla ilgili bir şikayeti olmadığı halde, okulların içinin boşaltılması eğitimin niteliğini yerle bir edecektir... Proje okullarındaki atamalar derhal durdurulmalıdır. Bu uygulama Anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır..”
***

CHP bu açıklamayı yaptı ama güzelim okullar iktidarın dincileştirme politikasına kurban ediliyor ve Türkiye’nin altı durmadan oyuluyor. Milli birlik laga lugası altında.. Eğitime verdikleri zararın bir bilançosu ile ülkenin geleceğinin nasıl mezara gömüldüğü ortaya çıkartılmalı.
29 Eylül 2016 Perşembe / Bilim ve Siyaset – Cumhuriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder