Öne Çıkan Yayın 20 Mart 2012 yazım

Erdoğan’a Askeri Darbe?

Yoo hayır bu kez, başka bir “fantezi”i üzerinde düşünmeye çağırıyorum: Cemaat, denetlemeye başladığı TSK’yı, Erdoğan’a karşı kulla...

20 Mart 2018 Salı

CHP, “işi önceden bitiriyorlar” saptamasına inanıyor mu?


19 Mart 2018 Pazartesi / Bilim ve Siyaset, Cumhuriyet


Parti yönetiminden aldığım izlenimler örneğin Merkez Yönetimin büyük çoğunulğu iktidarın seçimlere büyük bir sahte oy organizasyonu ile gitmek için hazırlık yaptığını düşünüyor. Kaybedeceği seçimi bu hazırlıklarla kazanmak için. Eğer böyleyse, Merkez Yönetim Kurulu bir tartışma açmalı.
İkinci izlenimim, Genel Başkan Kılıçdaroğlu,
a) buna inanmıyor ya da
b) inanıyor ama bunu mesele yapmanın doğru olmadığını düşünüyor, mesela iktidarın “kaybedeceğini anladığı için sandık sonuçlarını şimdiden geçersiz ilan ediyor” suçlamasını göğüsleyemeyeceğini düşünüyor, veya
c) Kemal bey yaptığı açıklamalarda belirttiği gibi, zaten yüzde 60 oy alacağız, dolayısıyla bu sahtekarlıkları sandıkta ezip geçeceğiz, inancında.
d)’sini de yazalım: Daha vakit erken, bu konuda konuşmak için..
e)’si de var: Eğer sahtekarlığı ön plana alırsak, boykot gündeme getiriliyor, oysa boykot gündemimizde yok, seçimlere katılacağız, bu nedenle de konu üzerinde durak yanlış...

Dana kuyruğunun kopacağı seçim olacak

Bu seçimlerin Türkiye için hayat önem taşıyacağı konusunda herkes hemfikir. Özellikle iktidar, Cumhurbaşkanı, bu nedenle de seçimi kazanmak için Seçim Yasası, ittifaklar politikası, sahte seçmen yazılımı vb gibi her şey devreye sokulmuş durumda.
Dediğim gibi “asla iktidarı bırakmayacağız” anlayışında olan bir partinin elinden gelen her şeyi yaptığı bir döneme giriyoruz.
Ama muhalefetin “bunu karşılayabilecek anlayışta” olmadığı görülüyor. Bu nedenle CHP kaybetmeyi göze almış görünümde. İktidara karşı silahları yok veya zayıf!
Seçimlere daha var, ben konuya erken girdim, çünkü iktidar da önlemleriyle konuya çok erken girdi. Seçim sürecindeyiz!
Konu, “sahtekarlığı ön plana çıkarırsak o zaman boykota mecbur oluruz” ikilemi içinde sıkışmış değil. Böyle bir ruh durumu, fikir ve mücadele araçları, politika asla üretemez.
Seçimleri boykot etmeyeceğiz, ama yapılan hazırlıkları, seçim sahtekarlıklarını büyük bir kampanya ile sürekli açıklayacağız, seçim sandıklarında tüm önlemlerimizi alacağız” biçiminde politika en doğru gözüküyor.
Kılıçdaroğlu’nun da böyle düşündüğünü sanıyorum, yoksa yanılıyor muyum?


Okur görüşleri:
İşi önceden bitirecekler, Referandum’daki gibi: “Eyüp ilçesi Alibeyköy'de oturmaktayım, referandum öncesi evime 2 seçmen kayıt edilmişti, Bimer’den tutun da YSK'ya kadar dilekçe yazdım, Eyüp nüfus müdürlüğüne gidip gerekli belgeleri (adıma olan su faturası v.s) gösterip evin sahibi olduğumu ve evimde böyle şahısların oturmadığını hatta mahallede kayıtlarının olmadığını belirtip adresimden silinmesini istedim, ancak; "dilekçe yazın, biz dilekçeyi emniyete göndereceğiz, emniyet gelip kontrol edecek ona göre işlem yapılacak" dendi. Evime bu insanları kayıt ederken neden onlardan belge sormadınız dediğimde yanıt: "Sözlü beyan yeterli". 
Verdiğim dilekçeye hala cevap verilecek! En acısı da, sandıklara sahip çıkıyoruz diyenlerin hiç biri bu olaya sahip çıkmadı tüm belgeleri başta CHP olmak üzere cesur gazetecilere gönderdim ama hiç biri oralı olmadı. Sadece oturduğum ilçede 3-4 klasör dilekçe vardı. Kısaca; "görmedim, duymadım, bilmiyorum"u oynayanlar oldukça bu ve benzeri sahtekarlıklar devam edecek gibi.” Hasan Karacan


“Varolmak yada olmamak”

Yazınızda paylaştığınız yüzde 16’lık oyunun çok daha kapsamlı ve örgütlü bir şekilde önümüzdeki seçimlerde de uygulanacağına zerre şüphem yok. Özellikle iddialı kitle partileri açısından seçimler birini kaybetmek yada kazanmak ile ilgili. Oysa mevcut iktidar için bu seçimler olmak yada olmamakla ilgili ve bundan ötürü de seçimlerin hilesiz olacağına zere kadar inancım kalmadı.
“Ancak ülkemizde yapılacak önümüzdeki seçimler mevcut iktidar için nereye kadar süreceklerini kendilerinin de bilmediği freni patlamış bir kamyonu kullanmakla eşdeğer. Esas korkutucu olan ise kamyonun damperinin içinde tüm ülkenin bulunması.” (Adı bende)

 İktidar seçim hilelerini ücra yerlerde daha çok yapıyor sanılıyor. Kadıköy'de ikamet ediyorum. Yıllardır oy kullandığım sandıklardaki insan profillerine bakıyorum. AKP'ye oy verebilecek örneğin yüzde en fazla 10 çıkabilecek yerlerde bile 20-30 oy aldığını gördüm. Burada yapılan hileler göze batmıyor. Nasıl olsa ezici çoğunlukla CHP üstün deniyor.” S. Hazer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder