Bazen insanın çaresiz kaldığı zamanlar
vardır. Türkiye sanki böyle bir dönemden geçiyor. Bir sürü insan çaresiz. Bir
şeyler yapmak istiyor ama ne yapacağını bilemiyor. En çok söylenebilen bir
parti veya grupla birlikte olmak. Destek vermek...
Parti meselesine girmeyeceğim. Eğer bir
parti ülkedeki dinamik ve çaresiz kesimleri yanına çekecek yol yöntem
bulamıyorsa, sorunlar karşısında aciz kalıyor demektir.
Fakat, ülke sorunları üzerine, bunlar
mutlaka politik olmak zorunda değil, insanların bir araya gelerek, 3-5-10 veya
20 kişilik küçük gruplar bir tür “akıl birliktelikleri”, yani tartışma grupları
kurarak çözümler ve öneriler üretmek ve sonuçları topluma açıklamak niye
olmasın?
21.Yüzyıl
Planlama
Bunun çok iyi bir örneğini Prof. Dr. Bilsay Kuruç ve arkadaşları Ankara’da
Ankara Üniversitesi bünyesinde 2011’den beri, “21.Yüzyıl Planlama” başlığı altında yapıyorlar. Erinç Yeldan, 9 Kasım tarihli yazısında
bu konuda yazdı. Hem bu köşede hem de CBT’de bu çalışmalar ve önemi konusunda
epey yazmıştık. Toplantılara katılıp katkı yapmaya da çalıştık.
Ankara’da yapılan toplantılarda
Türkiye’nin adeta bir iç fotoğrafı çekiliyor, envanteri çıkartılıyor. Bu
çalışmaların kitapları yayımlandı, şimdi konuşmalar, tartışmalar http://21inciyuzyilicinplanlama.org/ web sitesinde
bir araya getirildi. Eski Devlet Planlama Dairesi müsteşarlarından Bilsay Kuruç
Hoca’nın sunuş yazısını öneririm.
Farklı çevrelerde ve farklı konularda da
Türkiye’nin her yerinde, daha küçük “akıl birliktelikleri” kurulabilir. Ve
fikirler geniş çevrede paylaşılabilir.
Her zaman yapacak bir şey vardır.
Toplumu
iyi yönde etkilemek
Toplumu etkilemek, iyiye doğru
dönüştürmek ve kendimizi ve çevremizi yenilemek için türlü çeşitli araçlar
geliştirilebilir. Bu araçlar mesela dostça tartışma gruplarından tutun, toplu
tiyatrolara, konserlere, çeşitli gezilere gitmeye varıncaya kadar.
Mesela Ankara Cumok, böyle etkinlikler
yapıyor. Cumhuriyet’e destek çıkıyor. Herkese
Bilim Teknoloji (HBT) dergisini gençlere ulaştırıyor. Arkeolojik kentlere
geziler düzenliyor. Ankara’daki çeşitli eylemlere katılıyor. Toplu konser
biletleri ucuza alıyor, farkı ile etkinliklerini finanse ediyor.
Geçen hafta Eskişehir’e gidip Tepebaşı Çocuk Senfoni Orkestrası’na 6
keman bağışlamışlar. (Orada dikkat çekici bir senfoni orkestrası büyüyor!)
HBT dergisi de
böyle bir araç. Hem kendimizi geliştirmek, yenilemek ve dünyayı değiştiren
böyle bir ana gücün çeşitli alanlarında olan bitenleri anlamak için.. Hem de
toplumu bilim, teknoloji ve kültürü düşünce temelinde etkilemek ve bir dönüşüm
sağlamak için. Dergiyi yayan çok sayıda gönüllü insanımızın olması da yine bir
önemli etkinlik. Çevremizi değiştirmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz.
Kemal
Kılıçdaroğlu
mesela dergimizin okuru. Partisine, belediyelere, HBT’yi okuma çağrısı yaptı!
Önceki gün Ankara’da Elektrik Mühendisleri Odası’nda Ankara Cumok’un düzenlediği toplantıya katıldım. Dün de Tüyap Kitap Fuarı’nda KırmızıKedi’nin standında Aziz Sancar ve Nobel’in Öyküsü ile Çatışmanın Anatomisi kitaplarımın
imzası bahanesi ile okurlarla kısa söyleşiler yaptık... Hepimizin karşılıklı
etkileşime ihtiyacı var. Umuda da.
Türkiye, gerçek ile sahtenin üstelik çok
sık yer değiştirdiği bir ülkeye dönüştü. Sahteyi (yalanı) nasıl savacağız ve
gerçeği görünür kılacağız. Ne kadar yapacak iş var!
OKUR
MEKTUBU
Belediyelerde
parasız kursları yasaklama:
“Hükümet 676 sayılı KHK’nin 78. maddesine
dayanarak belediyelerin ekonomik yetersizliği olan ailelerin çocuklarına
verdiği parasız kursları yasakladı. Bu kursların amacı, dershanelere gidemeyen,
özel ders alamayan çocukların eğitimine destek olmaktı. Böylelikle belediyeler,
sınava endeksli eğitim sisteminde, sosyal belediyecilik anlayışıyla eğitimde
fırsat eşitliğine katkı sağlamaya çalışıyorlardı.
İzmir’de Bornova, Karşıyaka, Gaziemir,
Menemen, Narlıdere, Çiğli, Buca ve Karabağlar Belediyelerinin Gençlik Eğitim
Merkezlerinde 12 bini aşkın öğrenci,
bu destekten yararlanıyor.
Gönüllü olarak çalıştığım KARBEM’de 21
öğretmenle 1200 öğrenciye destek olmaya çalıştık. Öğrencilerimizden 256’sı
üniversiteyi, 306’sı Anadolu ve Fen liselerini kazandı. Ara sınıflardaki
(6-7-8-9-10-11.sınıflar) %80’i takdir ve teşekkür aldı. Eğer bu karar geri
alınmazsa 250’yi aşkın öğretmen, 12 bini aşkın öğrenci mağdur olacak.” Hakkı
Karadeniz
21 Kasım 2016 Pazartesi / Bilim ve Siyaset – Cumhuriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder